21.10.10

Ο ΣΚΟΤ ΠΙΛΓΚΡΙΜ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ 7 ΠΡΩΗΝ (*****)


Ο Σκοτ Πίλγκριμ βρήκε γκόμενα που νομίζει ότι του κάνει. Αυτή γουστάρει που ο τυπάς είναι ρόκερ σε «καμμένο» συγκροτηματάκι. Αλλά ο Σκοτ βλέπει άλλη στον ύπνο του. Μια που είναι πιο μούρη. Όταν ξαφνικά συνειδητοποιήσει οτι αυτή η «μούρη» είναι υπαρκτό πρόσωπο θα κάνει τα αδύνατα-δυνατά για να την κατακτήσει. Ακόμα και να περάσει επτά επικίνδυνα levels τσακίζοντας στο ξύλο τους ελεεινά κακούς πρώην της.

Υπόθεση από το έξω διάστημα, εννοείται βασισμένη σε graphic novel της νεο-pulp κουλτούρας που θέλει ενσταντικούς αντι-ήρωες να κόβουν κώλους, έτσι, επειδή το σύστημα γαμιέται. Η αναρχική τους φιλοσοφία γίνεται βούτυρο στο ψωμί του Εντγκαρ Ράιτ και βάζει νίτρο σε έναν κινητήρα ήδη κωλοφτιαγμένο, με αποτέλεσμα οι δύο ώρες που θα ακολουθήσουν να είναι ένα απέραντα ΓΑΜΗΣΤΕΡΟ joyride! Ξέρω ότι η γλώσσα που φαίνεται επιτειδευμένη έως και ενοχλητικά… hipster-ική, αλλά το πράγμα εδώ είναι εντελώς αυθόρμητο και, όπως ο ρυθμός του φιλμ, δεν ελέγχεται. Πώς αλλιώς να πατήσεις τα πόδια σου στη γη και να εκφραστείς όταν:

1. Ο ήρωας μιας ταινίας μπορεί και είναι ταυτόχρονα το είδωλό σου, ο μαλάκας που δε θα έκανες ποτέ παρέα, ο τρυφερός ερωτοχτυπημένος και ο δε-χαμπαριάζω-τίποτα μαχητής ultra βίαιου video-game;
2
. Οι δεύτεροι χαρακτήρες είναι γραμμένοι και εκπροσωπημένοι απο το καστ (ένας κι ένας όλοι τους) με τέτοιο άψογο τρόπο, που μπορούν να κλέψουν το ένα καρέ μιας σκηνής που δεν ανήκει στον Σκοτ;
3
. Το πηγαινέλα από την κωμωδία στο hype, από το σουρεάλ ρομάντζο στην κόμικ καρικατούρα, από το γρήγορο αστείο στην ψαγμένη ατάκα γίνεται με ρυθμό πυροβόλου, ώστε να χορταίνουν ταυτόχρονα μάτια και αυτιά πριν ο εγκέφαλος ΚΑΝ τα επεξεργαστεί;
4
. Ακόμα και σε αυτό τον καταιγισμό «γουάου» εικόνων και καταστάσεων υπάρχουν άπειρες στάσεις για να σκεφτείς πόσο θα μπορούσε να είχε αλλάξει κι εσένα η ζωή σου, αν ο τυφλός έρωτας ήταν πάντα η αρχή και το τέλος του ΔΙΚΟΥ ΣΟΥ βιντεοπαιχνιδιού...

Και στο φινάλε, τι σκας; Πάρε ενα μάθημα για το πώς να γίνεις κάτι πραγματικά όμορφο, κάτι πραγματικά ΓΑΜΑΤΟ. Με χρώμα, ιδέες, άποψη, τόλμη και κινηματογραφικά αρχίδια.



16.10.10

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΥΡΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟ HOLLYWOOD

Στον ΚΑΤΗΦΟΡΟ έδειξες για πρώτη φορά τα δόντια σου.

Στο ΝΟΜΟ 4000 έδειξες πυγμή και άγγιξες το νεορεαλισμό όσο κανείς στη Ψωροκώσταινα.

Στη ΣΤΕΦΑΝΙΑ έδειξες οτι είσαι ο μόνος Ελληνας δημιουργός που ξέρει να σκηνοθετεί.

Στο ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ και το ΜΕΡΙΚ
ΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΡΥΟ έδειξες οτι το μιούζικαλ δεν έχει πατρίδα, παρά μόνο ταλέντο.

Στο ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ ΧΑΡΕΜΙ έδειξες οτι η κωμωδία θέλει τρέλα, μπρίο και ελεγχόμενη υπερβολή.

Στη ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '80 έδειξες οτι κάθε εποχή θα σε έχει ανάγκη. Ακόμα και μέσα στην τραβηγμένη απο τα μαλλιά κοινωνική καταγγελία.

Στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ έδειξες ποιός πραγματικά εί
σαι και γιατί σε είχε - και θα σε έχει πάντα - ανάγκη.

Σε ΕΜΑΣ έδειξες οτι πρέπει να χαιρόμαστε το σινεμά κι όχι να το ψειρίζουμε.

Και η απόλυτη επιτυχία σου ήταν οτι δεν είχες ποτέ την ανάγκη να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ κάτι απο αυτά.

Καλό σου ταξίδι, μια technicolor εμπειρία θα σε συνοδεύει πάντα.

1923-2010